Rizs recept, elkészítés
2015. október 18. írta: Shandro

Rizs recept, elkészítés

Ismerőseim körében is látom, hogy nem tudnak rizst főzni. Azt a szar zacskós rizst eszik, aminek olyan az íze, mintha az ember PVC darabkákat rágna. Egyszer megkóstoltam, ki is köptem, pedig Ben bácsi rizse volt. Szóval itt van a recept, én így szoktam főzni a jázmin rizst. Ez működik és szerintem egyszerű. Jó, nem csak 10 perc a fazékban, de nem is hányadék ízű. 

Tehát: 25 dkg jázmin rizzsel működnek az arányok. Lehet, hogy más rizs kicsit másképpen működik, vagy kisebb/nagyobb mennyiségű rizst kevesebb/több ideig kell párolni, fene tudja, ez csak 25 dekához tuti.

Hozzávalók:

25 dkg jázmin rizs
4 dl víz
Vegeta
szűrő
lábas
olaj
fedő

Kimérem a rizst, szűrőbe teszem és alaposan átmosom vízzel, amíg a keményítőt kiengedi magából. Kb. 1-2 perc folyóvíz alatt, közben persze rázogatom, hogy tényleg át legyen mosva. Utána olajon elkezdem pirítani őket. Fontos, hogy folyamatosan kell keverni, mert pár másodperc alatt képes leragadni az aljára. Addig pirítom, amíg el nem színeződnek. Ezután 4 dl vizet ráöntök, vegetával ízesítem, elkeverem, majd ráteszem a fedőt és főzöm 5 percig. Fontos, hogy a fedőn ne legyen lyuk és ne engedje ki a gőzt. 5 perc után megkeverem a rizst, főzöm újra 5 percet. A közepes gázégő legkisebb lángja elegendő bőven. Ezután lekapcsolom a lángot, viszont a fedőt nem veszem le. Így hagyom párolódni még 15 percet. Ezután már le lehet venni a fedőt és élvezni lehet a rizst. A fedő fontos része a műveletnek, ha leveszed vagy közben megkavarod a cuccot, akkor inkább vegyél zacskós rizst. :P

Remélem ezzel a kis recepttel hozzá tudtam járulni egy rettenetes félig kész termék visszaszorításához. 

jasmine-rice.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://freeletics.blog.hu/api/trackback/id/tr577987169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása