Freeletics... 1. nap
2014. június 23. írta: Shandro

Freeletics... 1. nap

Sziasztok!

Először is magamról. Egy szekszárdi (2-3 hetente pesti), eléggé elhízott, 28 éves srác vagyok. 178 centimhez 106.7 kg párosult ezen a reggelen. Van néhány problémám a súlyom miatt. Ilyen például a magas vérnyomás, a folyamatos izzadás (nyár van), kifáradás, cipőbekötés, öltözködés, hogy tovább ne soroljam. Illetve egyet mégis. Akármennyire is mondják, hogy a férfiakat nem érdekli a külsejük, szerintem igenis érdekli. Voltam én vékony, izmos, 30 kilóval kevesebb a mostaninál. Akkor könnyen ment az ismerkedés. Amióta elhíztam, nem. Persze vannak lányok most is, de sokkal kevesebb. És kényelmetlenül is érzem magam, hogy mindig azt hazudom nekik és magamnak, hogy én bizony fogyózom, hamarosan lefogyok. Persze elsősorban csak magamnak, hiszen akik így is ismerkednek velem, nem azt kedvelik, hogy MAJD milyen leszek. Szóval eléggé elcseszett dolog ez lelkileg is, ha valaki tényleg nem maximálisan igénytelen és teljes mértékben tojik a külsejére. Ennyit a lelki indíttatásról. 

Véletlenül akadtam rá erre az edzésformára, előre összeállított edzéstervre az interneten. Megtetszett, majd sok utánaolvasás után láttam, hogy eredményes (mondjuk mindegyik hasonló az, ha az ember becsületesen csinálja). Ebben az tetszett még, hogy iOS-re és Androidra is van programjuk, ahol lehet követni az edzéstervet, bemutatják a gyakorlatokat. Egy komplett, személyre szabott edzéstervet vettem meg 40 euróért (van általános ingyenes is). Talán néhány embernek soknak tűnhet, de nekem, aki már évek óta küzdök saját magammal és végre találok egy olyat, ami ránézésre nekem való, nekem teljesen megérte. Egy pár hónapos egyénre összeállított edzéstervet kapok ennyi pénzért. Mindezt persze a telefonon lévő programban tudom követni.

Miután megvettem az edzéstervet, elsőre megrökönyödve és csalódva néztem, hogy miket dob elém. 50-40-30-20-10 burpee, felhúzás és felülés egymás után. Ezen felül nézzem meg, hogy 100 másodperc alatt ezekből külön-külön mennyit tudok maximálisan megcsinálni. MIIIII?! Komolyan, már írtam a reklamáló emailt, hogy a 178 cm, 106 kg és nem sportoló embernek ilyet beadnak. Aztán elolvastam a kérdőjelre kattintva a szöveget is hozzá: ez 1 hét felmérés lesz. Ez alapján fogják összeállítani az egyéni edzéstervemet. Ezzel nézik meg, hogy az adataimon felül pontosan milyen edzettségi állapotban vagyok. Szóval ne aggódjak, k*rva nehéz lesz, az sem baj, ha egyet sem tudok megcsinálni, de ez kell. 

Szóval megnyugodtam. Igazából tetszik is, mert már az elején is furcsának tartottam, hogy mindössze az a három adat alapján dobnak elém valamit, amikor lehet, hogy sportoló voltam, csak egy sérülés következtében híztam 25 kilót a kórházban, de lehet, hogy világ életemben egy lusta dög voltam és csak a háj nyom rajtam ilyen sokat (utóbbiba tartozom, még mielőtt valakinek kétsége lenne efelől).

Tehát ennyi. Ma még elmegyek venni a tecsóba olyan puha bizbaszt magam alá edzéshez, mint amit a strandra szoktunk kivinni magunkkal. :) Onnantól kezdve pedig nincs megállás.

Az étrend is rendkívül fontos. Az az igazság, hogy ez a kb. 4-5 év alatt, amióta elhíztam, mindent elolvastam. Érdekel is a téma. Tényleg széleskörű információkkal rendelkezem az alapdolgokról is (szénhidrát, zsír, fehérje), illetve a kicsit komolyabbakról is, mint pl. a szervezet működése. Tehét az étrend összeállítása nekem nem lesz túl nehéz. Csak lelkiekben. Hogy megálljam, hogy nem eszek semmi szart. Nincs pizza, nincs meki, nincs csoki, krumpli, édes gyümölcsök, hasonlók. 

Egy szénhidrátszegény étrendet fogok követni, a ketogén diétát. Leegyszerűsítve ennek az a lényege, hogy az agyat úgy vágjuk át, hogy azt higgye, hogy éhezünk és elkezdje felhasználni a zsírkészletünket. Ezt úgy lehet elérni, ha a napi szénhidrátmennyiséget 20-50g között tartjuk, a zsír pedig ennek durván 3-4x-ese. Utána kell olvasni, nézni kell, hogy mit eszel, ez van. Nem könnyű, de hamar bele lehet jönni.

Képeket is fogok készíteni magamról. Bár még nem tudom, hogy milyen időközönként. Hetente? Kéthetente? Majd elválik...

"Röviden" ennyi. Ha valakinek van kedve velem egyszerre csinálni, megosztani az eredményeket, örömmel látom. 

Szóval fogyásra és egészséges életmódra fel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://freeletics.blog.hu/api/trackback/id/tr846404651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása